29/06/2014

356 B/T5 Cabriolet 60'

 

Workshop, Atelier, 356, Porsche, Convertible, Cabriolet, Super 90, Engine, Reutter, Fjord Green, Porsche 6005 color

Workshop, Atelier, 356, Porsche, Convertible, Cabriolet, Super 90, Engine, Reutter, Fjord Green, Porsche 6005 color

Workshop, Atelier, 356, Porsche, Convertible, Cabriolet, Super 90, Engine, Reutter, Fjord Green, Porsche 6005 color

Workshop, Atelier, 356, Porsche, Convertible, Cabriolet, Super 90, Engine, Reutter, Fjord Green, Porsche 6005 color

Photo d'ambiance de la semaine : "La semaine passée à l'atelier" avec cette Porsche 356 B/t5 Cabriolet Reutter de 1960.
Sympathique combinaison de couleur : Fjord Green (6005) - Light Brown (Extérieur-intérieur)
pour cette 356 cabriolet à l'atelier pour un premier check-up complet .

 

Atmosphere picture of the week : "Last week in the workshop" with this '60 356 Porsche Reutter convertible.
Nice color combination Fjord Green (6005) - Light
Brown (Outside-Inside)
Fort this 356 convertible at the workshop for a first complete check-up .

27/06/2014

Grand Prix Revival de Nivelles 1974-2014, ce dimanche !

3693842589.jpg

Dernière piqure de rappel concernant le Grand Prix revival à Nivelles le 29 juin 2014 (ce dimanche ! )
La commémoration du dernier grand prix de Formule 1 qui a eu lieu sur le circuit de Nivelles en 1974

Cela devrait être une grande journée consacrée à l'automobile sportive avec divers thèmes abordés :
Les années 70, les véhicules de compétition, divers hommages aux hommes qui ont marqués l'histoire du circuit
Et une grande réunion de divers clubs oldtimers "Autos et Motos"

Il y aura des démonstrations de voitures de grand prix "30's to 90's", des monoplaces "60's to 90's"
Des motos et SideCars "Classic", des voitures de tourisme "60's to 80's" et sport prototypes "70's to now" ... 

Et "accessoirement" vous y retrouverez aussi un stand de notre shop avec quelques véhicules ...

Plus d'information sur le Grand Prix de Nivelles "Revival" : http://www.grandprix-revival.com







Little wakeup call regarding the Grand Prix Revival at Nivelles revival on June 29, 2014 (This Sunday !)
The commemoration of the last Formula 1 Grand Prix which took place at the Nivelles circuit in 1974

This should be a great day dedicated to sports car with various themes:
70's, competition vehicles, various tributes to men who have marked the history of the circuit
And a large meeting of "Cars and Motorcycles" oldtimers various clubs

There will be demonstrations of "30's to 90's" grand prix cars, "60's to 90'ssingle-seater cars
"Classic" Motorcycles and sidecars, "60's to 80's" Touring cars, "70's to now" Prototype sports cars...

And "incidentally" you will also find a stand of our shop with a few cars ...

More info about this event on his website : http://www.grandprix-revival.com

63 split Bus ... Now Full Frenchslammé ...

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable, csp, Riverside motors, Econo Parts

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable,csp,riverside motors,econo parts

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable,csp,riverside motors,econo parts

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable,csp,riverside motors,econo parts

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable,csp,riverside motors,econo parts

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable,csp,riverside motors,econo parts

quality,qualité,pièce,parts,moteur,engine,performance,vw,volkswagen,pat vw shop,bus,split,fusées décalées,train retrecis,lowered spindles,frenchslammer,vintage autohaus,suspension,lowered,adjustable,csp,riverside motors,econo parts 

Voilà un bus split 63 ... dont j'avais presque oublié de vous parler (avec les préparatifs du Pat Swap) ...
Ce bus était déjà en freinage CSP et avait un kit Frenchslammer réglable arrière, que nous avions placé ici il y a quelques temps

Maintenant c'était l'avant qui y passait ... avec ce train avant rétrécis de 11cm équipé de fusées décalées 
Après le montage de ce kit très bien conçu, le voilà maintenant "Full FrenchSlammer equipped" ...  

Voilà un client heureux de plus ...prêt à cruiser à la hauteur désirée avec le moins de soucis possible !

Ce n'est pas la 1ere fois que j'en parle ici, mais nous distribuons les produits FrenchSlammer by Vintage Autohaus 






This is a '63 split bus ... I had "almost" forgotten to tell you about (with Pat Swap preparation) ...
This bus was already equipped with CSP brake disc kit and rear adjustable Frenchslammer kit, placed here some time ago 

Now it is front that was transformed ... with this "-4inch" front narrowing beam equipped with dropped spindles
After assembling this very well designed kit, this bus is now "Full FrenchSlammer equipped" ...

Here's a happy customer ... now ready to cruise at the desired height with the least hassle possible !

This is not the first time i speak about here, but we are distributor of FrenchSlammer product by Vintage Autohaus

25/06/2014

Workshop news with this '70 Westy

vw,volkswagen,atelier,pat vw shop,riverside motors,westy,westfalia,bus,camper,combi,mécanique,entretien,fiabilisation,voyage,travel,sécurité

vw,volkswagen,atelier,pat vw shop,riverside motors,westy,westfalia,bus,camper,combi,mécanique,entretien,fiabilisation,voyage,travel,sécurité

vw,volkswagen,atelier,pat vw shop,riverside motors,westy,westfalia,bus,camper,combi,mécanique,entretien,fiabilisation,voyage,travel,sécurité

vw,volkswagen,atelier,pat vw shop,riverside motors,westy,westfalia,bus,camper,combi,mécanique,entretien,fiabilisation,voyage,travel,sécurité

Retour à une activité normale à l'atelier (qui avait été vidé) après le Pat Swap #2...
Avec ce Westy 70' fraichement importé sur le pont qui se termine doucement après "quelques" travaux ...
Direction, Suspension et freinage et de nombreuses autres pièces ont été remis à neuf ... 
L'ensemble boite-moteur remplacé par un d'occasion ... et passage au contrôle pour l'immatriculation en Belgique



 

Return to normal activity in the workshop (which had been emptied) after Pat Swap #2 ...
With this freshly imported '70 Westy on the deck ends gently after "some" work ...
Steering, suspension and braking and other parts were refurbished with new parts ... 
"Engine-gearbox" set replaced with a second hand
...and Technical control passing for the registration in Belgium

23/06/2014

Projet 72 cabriolet verte, part 03

riverside motors, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, green 72 convertible project, 1302, 1972, l61b, sumatragrun, cabriolet, convertible, tôlerie, work, garnissage, tmi, carpet, intérieur, black, noir

riverside motors, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, green 72 convertible project, 1302, 1972, l61b, sumatragrun, cabriolet, convertible, tôlerie, work, garnissage, tmi, carpet, intérieur, black, noir

riverside motors, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, green 72 convertible project, 1302, 1972, l61b, sumatragrun, cabriolet, convertible, tôlerie, work, garnissage, tmi, carpet, intérieur, black, noir

riverside motors, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, green 72 convertible project, 1302, 1972, l61b, sumatragrun, cabriolet, convertible, tôlerie, work, garnissage, tmi, carpet, intérieur, black, noir

riverside motors, beetle, cox, coccinelle, vw, volkswagen, pat vw shop, green 72 convertible project, 1302, 1972, l61b, sumatragrun, cabriolet, convertible, tôlerie, work, garnissage, tmi, carpet, intérieur, black, noir

4ème partie du "Green '72 convertible project"

Contrairement aux précédents projets concernant des cabriolets, cette 1302-ci n'est pas arrivée ici pour de la carrosserie.
Elle était à l'atelier pour divers travaux de fiabilisation en vue d'un périple de plusieurs milliers de km l'été prochain. 
Vérification générale, assemblage d'un 1915cc, placement d'une boîte longue et de freins à disque à l'avant.

On quitte le garnissage l'espace d'un post ... avec un peu de mécanique et l'assemblage du 1915cc
Sans entrer dans tous les détails ... voici la liste des principaux composants :
Bloc VW d'origine réalésé et ligne d'arbre réalisée pour le passage en 1915cc, Vilbrequin et Bielles d'origine,
Kit cylindres-pistons A/A 94, arbre à came Engle 100, Culasses type 041 (39x35.5)
Pompe à huile avec filtre intégré, Carter Supplémentaire CB performance
Tringlerie CSP et une paire de carburateurs Weber 40 IDF pour faire respirer ce moteur routier

Démontage, nettoyage du bloc et des composants réutilisés ...  réalésage et remontage du bloc
Montage à blanc des tôles moteur, démontage, peinture et remontage final ...
Rodage au banc ... montage d'une nouvelle cloison moteur ... et là il est prêt à remonté dans la voiture.  

Mais les plus assidus d'entre vous auront certainement remarqués le collecteur d'échappement du "SuperComp" CSP
et la présence de nouvelles Jantes Sprintstar replica en Alu dans la 1ere photo (bye bye ...les tôles élargies grises)  
Mais de cela ... on en reparle ici très prochainement ... dès que le remontage se poursuivra.  

 

  

Fourth part of "the Green '72 convertible project"

Unlike previous convertibles projects, this 1302 beetle did not come on the workshop for the body
She was at the workshop for various works of reliability for a several thousand miles vacation trip next summer
General maintenance, Assembling a 1915cc, freeway-flyer gearbox and front disc brakes ...

We leave the upholtery time of this post ... with a little mechanical and assembly of the 1915cc engine 

Without going into all the details ... here is the list of the main components:
Original VW case bored out and line shaft made ​​for the passage 1915cc, Original crankshaft and connecting rods 
A/A cylinder-pistons kit , Engle 100 camshaft, "type 041" heads (39x35.5) 
Oil pump with integrated filterCB performance Oil sump
CSP linkage and a pair of 40 IDF Weber carburetors to let breathe this road engine

Dismantling, cleaning block and reused components ... rebore and reassembly of the block
Dry mounting, disassembly, painting and final reassembly of the engine tin ...
Fitting a new quality engine compartement sound absorber ... and then it is ready to back in the car.

But the most assiduous of you will certainly noticed the "SuperComp" CSP exhaust manifold
and the presence of new aluminium Sprintstar replica wheels in the first picture (bye bye ... wide steel wheels)

But this ... we'll talk here very soon ... as soon as the reassembly will continue.

20/06/2014

The Pat Swap #2 ... Dernier Appel ...

swap meet,walifornia,walifornie,cars and cofee,pomona,nivelles,bourse de pièces,pat vw shop,vw,volkswagen,porsche,show and shine,weekend,juin 2014,pat swap,pat swap 2,pat swap 2014,riverside motors,econo parts

Petit rappel : Le staff PAT et BO$$ ont le plaisir de vous annoncer le second "PAT SWAP" les 21 et 22 juin prochains.
Une bourse de pièces d'occasion et vente de véhicules VW et Porsche "aircooled".

Et donc ... les 21 et 22 juin ... c'est ce weekend !

Alors que vous l'ayez planifié depuis longtemps ou pas ...
Que vous vendiez , recherchiez ou achetiez qq chose ... il faut venir !


Les tarifs des stands sont de 10€/mètre à l'intérieur et de 5€/mètre pour l'extérieur. 
Le site sera ouvert au public les SAMEDI et DIMANCHE de 09H00 A 18H00.
De la restauration et des boissons seront disponibles sur place.
Ne seront autorisées à la vente que les pièces VINTAGE et RACING d'occasion ou N.O.S. pour VW et PORSCHE aircooled.
PAS DE PIECES NEUVES

N’hésitez pas à nous contacter pour tous renseignement ou pour obtenir les renseignements .
Contact: Info @ Pat.be ou PAT : +32 (0)67 33 00 73, BO$$ : +32 (0)475 57 81 36
Adresse du site: PAT VW SHOP, Rue de la Maitrise 8, B-1400 Nivelles, Belgique
Rien de tel qu'un coup d'œil aux photos de 2012 ... pour se rendre compte de l'ampleur de l'évènement 

19/06/2014

Wild Vw Drag Day 2014

 

riverside motors,econo parts,2014,photo,picture,nos,nitrous oxyde,2387,power,cox,coccinelle,beetle,58,1958,volkswagen,drag,58 drag,pat vw shop,meeting,dragster,clastres,wild vw drag day,france

riverside motors,econo parts,2014,photo,picture,nos,nitrous oxyde,2387,power,cox,coccinelle,beetle,58,1958,volkswagen,drag,58 drag,pat vw shop,meeting,dragster,clastres,wild vw drag day,france

riverside motors,econo parts,2014,photo,picture,nos,nitrous oxyde,2387,power,cox,coccinelle,beetle,58,1958,volkswagen,drag,58 drag,pat vw shop,meeting,dragster,clastres,wild vw drag day,france

riverside motors,econo parts,2014,photo,picture,nos,nitrous oxyde,2387,power,cox,coccinelle,beetle,58,1958,volkswagen,drag,58 drag,pat vw shop,meeting,dragster,clastres,wild vw drag day,france

Voici un petit compte rendu de ce Wild VW Drag Day qui a eu lieu à Clastres (FR) le weekend des 7 & 8 juin 2014

Désolé, ce coup ci ce sont les vidéo qui ne sont pas nombreuses (car assez semblables) 
Mais il y a un peu plus de photos ... mais il est difficile de rouler et de profiter du meeting ...

Ce 1er Drag Day organisé par les membres du Wild VW club utilisais une piste d'une ancienne base OTAN à Clastres  
Un meeting assez petit par sa taille (comme tout les 1er meeting) mais "très grand" par la qualité de son organisation

L'occasion pour beaucoup de se retrouver entre passionnés de VW, de Dragster et de VW vitaminées ...
et de profiter ensemble d'une piste vraiment pas encombrée ...
  
Niveau temps au 400m Pas mieux qu'a Bitburg pour Pat et sa 58' ... 
et comme meilleur temps du weekend : 10.84 sec. au 400m (contre un 10.61 à Bitburg) 
Malgré le travail de collage de la piste ... on n'étais pas encore au grip de Bitburg ...

A lire le commentaires des participants et spectateur de cette édition ...
Nul doute que si le Wild VW organise une seconde édition, elle ne sait qu'être encore plus spectaculaire ...

Vous retrouverez certainement d'autres photos, commentaires et informations sur la page Facebook de ce meeting :
https://www.facebook.com/events/556417551089899/
et dans notre galerie sur Facebook (accesible à tous) :
Wild VW Drag Days 2014 by Pat
ou dans la galerie sur le site Flat4Ever :
Wild VW Drag Days



 

Here is a short report of this Wild VW Drag Day held at Clastres (FR) on the weekend of 7 & 8 June 2014

Sorry, this time it is the video that there are not many (because quite similar)
But there are a few more pictures ... but it's hard to ride and enjoy the meeting ...

Drag the 1st Day organized by members of the Wild VW club used a track of an old NATO base Clastres
A fairly small in size meeting (like all first meeting), but "great" by the quality of its organization

The opportunity for many to get together with VW & VW Drag enthusiasts ...
and enjoy an entire track really not congested ...

1/4 th mile timing... no better time than Bitburg for Pat and his 58 ...
and as the best time of the weekend: 10.84 sec. at 1/4th mile run (against a 10.61 in Bitburg)
Despite the bonding work of the track ... it was not yet the grip of Bitburg ...

After read the comments from participants and spectators of this edition ...
No doubt if the Wild VW organizes the second edition, she knows that being even more spectacular ...

More info, comments and pictures on the Facebook event page :
https://www.facebook.com/events/556417551089899/
and more pictures on our Facebook picture gallery :
Wild VW Drag Day 2014 by Pat
or on the Flat4Ever website picture gallery :
Wild VW Drag Days



 

17/06/2014

71 Karmann 1915cc engine, part 2

1915 for a 71 karmann,motor,moteur,1915cc,1915,1971,karmann,the samba,vw,volkswagen,pat vw shop,culasse,cb,mahle,engle,drd heads,parts,travail,work,riverside motors

1915 for a 71 karmann,motor,moteur,1915cc,1915,1971,karmann,the samba,vw,volkswagen,pat vw shop,culasse,cb,mahle,engle,drd heads,parts,travail,work,riverside motors

1915 for a 71 karmann,motor,moteur,1915cc,1915,1971,karmann,the samba,vw,volkswagen,pat vw shop,culasse,cb,mahle,engle,drd heads,parts,travail,work,riverside motors

1915 for a 71 karmann,motor,moteur,1915cc,1915,1971,karmann,the samba,vw,volkswagen,pat vw shop,culasse,cb,mahle,engle,drd heads,parts,travail,work,riverside motors
Seconde et dernière partie de ce sujet consacré à un 1915 pour une Karmann 71

Petit rappel des éléments :
Bloc d'origine 1600cc VW de la Karmann + ligne d'arbre et usinage des puits de cylindres pour le passage en 1915cc
Vilebrequin à contrepoids DPR, Volant moteur d'origine équilibré, Bielles VW révisées, Kit Pistons MAHLE,
Arbre à came W110 ENGLE, Poussoirs SCAT, Culasses DRD avec soupapes Inox 40x35 et doubles ressorts,

Là vous retrouverez quelques photos des dernières étapes de l'assemblage réalisé à l'atelier ...
Les pipes d'admission ont été travaillées et alignées aux culasses
Placement des carburateurs Weber 40 IDF busés avec des venturi de 32 et de la tringlerie CSP
Après un précédent montage à blanc, l'ensemble des tôles moteurs ont été peinte en noir satiné puis remontée
Un module d'allumage électronique Petronix Ignitor vient compléter la Bobine MSD (et son module MSD 6AL)
Et on termine ici avec le rodage de la came au banc ...

Les plus curieux d'entre vous ont suivi ou pourront suivre l'avancement de la restauration de la Karmann ...
Sur le post que son propriétaire consacre à sa restauration sur TheSamba.com
Et plus cela avance, plus je suis surpris de quoi est capable un non professionnel très passionné et très motivé ! 

  
 

 



Second and last part of this subject about a 1915cc engine for a '71 Karmann

Little reminder of the engine parts :
1600cc
Original VW Karmann case machined for the 1915cc

DPR counterweight crankshaft, Original flywheel balanced, revised original VW rods, MAHLE Pistons kit,
Engle W110 camshaft, SCAT lifters, DRD Cylinder heads with 40x35 stainless steel valves and dual springs

Here you will find some pictures of last stages of assembly in the workshop ...
The intake pipes were grinded, polished and aligned to cylinder heads

An pair of 40 IDF Weber carburetors modified with 32 venturi and an CSP Linkage 
After a previous blank mounting all engine tin plates were satin black painted and reassembled
A Petronix Ignitor electronic ignition module complements the coil MSD (and his MSD 6AL module)
And ends here with the camshaft run in on the bench ... 

The most curious of you have or can follow the progress of the restoration of the Karmann,
On the post dedicated to its restoration by its owner on TheSamba.com
More it progresses, more I am surprised by capabibilites of a non-professional very passionate and highly motivated !





14/06/2014

The Pat Swap #2 ... le weekend prochain !

swap meet,walifornia,walifornie,cars and cofee,pomona,nivelles,bourse de pièces,pat vw shop,vw,volkswagen,porsche,show and shine,weekend,juin 2014,pat swap,pat swap 2,pat swap 2014

Là, il est temps d'y penser sérieusement ... pas d'excuses pour ceux qui auraient "oublié" ... !

Second "PAT SWAP" les 21 et 22 juin prochain.
Une bourse de pièces d'occasion et vente de véhicules VW et Porsche "aircooled".

Les emplacements seront divisés entre l'intérieur et l'extérieur du bâtiment. 
Vu le nombre limité d'emplacements à l'intérieur, nous vous conseillons de vous inscrire à temps ! (vous voilà prévenus).
Les tarifs sont de 10€/mètre pour les stands à l'intérieur du bâtiment et de 5€/mètre pour les stands extérieurs. 

Le site sera ouvert au public les SAMEDI et DIMANCHE de 09H00 A 18H00.
De la restauration et des boissons seront disponibles sur place.
Ne seront autorisées à la vente que les pièces VINTAGE et RACING d'occasion ou N.O.S. pour VW et PORSCHE aircooled.
PAS DE PIECES NEUVES

C’est l'occasion pour vous de faire un peu d'ordre au fond de votre garage et de venir proposer vos trésors.
Un espace SHOW près du site sera dédié aux visiteurs venus avec leurs Old Timer !!!

L’évènement se déroulant sur deux jours, il est possible de camper aux abords du site.
Vous trouverez également la liste des hotels et chambres d'hôtes de la région sur cette page ... "très prochainement"
N’hésitez pas à nous contacter pour tous renseignement ou pour obtenir la demande d'inscription.
Contact: Info @ Pat.be ou PAT : +32 (0)67 33 00 73, BO$$ : +32 (0)475 57 81 36

Adresse du site: PAT VW SHOP, Rue de la Maitrise 8, B-1400 Nivelles, Belgique

Rien de tel qu'un coup d'œil aux photos de 2012 ... pour se rendre compte de l'ampleur de l'évènement

 

 

Small reminder ...
On 21/06 & 22/06, PAT’s staff and BO$$ will have the pleasure of welcoming you to the second "PAT SWAP":
A swap meet dedicated to secondhand parts and aircooled VW & PORSCHE vehicles.

Sales pitches will be divided between inside and outside of the building
But the number of spot inside is limited so we can only advise you to register on time! (you have been warned)
Rates are 10 /meter for stands inside the building and 5 /meter for outdoor stands


The site will be open to public SATURDAY and SUNDAY, from 9.00 TO 18.00.

We will only allow the sale of aircooled VW & PORSCHE, vintage or racing, secondhand or NOS parts.
NO NEW PARTS PLEASE.

Use this opportunity to clean your garage and expose the treasures wich you want to get rid of.
A show & shine space will be foreseen for the visitors that come with their oldtimer !!!

As this a 2-day event, camping on the site will be possible.
You can also find the list of the nearest hotels and B&B’s on this page "verry soon". 
Dont hesite to call us if you need any info or if you want to receive your application form.
Contact :
info @ pat.be  or PAT : +32 (0)67 33 00 73, BO$$ : +32 (0)475 57 81 36

Address : PAT VW SHOP, Rue de la Maitrise 8, B-1400 Nivelles, Belgium


Le 1er Pat Swap (en 2012) en vidéo :  


13/06/2014

1er Bitburg de la saison 2014 ...

2014, photo, picture, das, nos, nitrous oxyde, 2387, power, cox, coccinelle, beetle, 58, 1958, volkswagen, drag, 58 drag, pat vw shop, meeting, dragster, bitburg, street eliminator

2014, photo, picture, das, nos, nitrous oxyde, 2387, power, cox, coccinelle, beetle, 58, 1958, volkswagen, drag, 58 drag, pat vw shop, meeting, dragster, bitburg, street eliminator

2014, photo, picture, das, nos, nitrous oxyde, 2387, power, cox, coccinelle, beetle, 58, 1958, volkswagen, drag, 58 drag, pat vw shop, meeting, dragster, bitburg, street eliminator

2014, photo, picture, nos, nitrous oxyde, 2387, power, cox, coccinelle, beetle, 58, 1958, volkswagen, drag, 58 drag, pat vw shop, meeting, dragster, bitburg, street eliminator

2014, photo, picture, nos, nitrous oxyde, 2387, power, cox, coccinelle, beetle, 58, 1958, volkswagen, drag, 58 drag, pat vw shop, meeting, dragster, bitburg, street eliminator

Voici un petit compte rendu de ce "Street Eliminator Germany" qui a eu lieu à Bitburg le weekend des 30 mai & 1 juin 2014
(http://1on1-motorsports.de)

Désolé, les photos ne sont pas nombreuses ... mais il est difficile de rouler et de profiter du meeting ...
Mais vous aurez malgré tout un tout petit échantillon des choses sympathiques que l'on croise sur la piste lors de tel meeting
( mais pour les amateurs du genre, il y avait vraiment beaucoup plus de belles choses à voir ... )
et quelques vidéo pour consoler les absents ... 

Très bon début de saison pour Pat et sa 58' ... qui inaugurais le NOS ce weekend là
et comme meilleur temps du weekend ... un 10.615 au 400m

La semaine prochaine, on parle des Wild VW Drag Day qui avaient lieu à Clastres (FR) le weekend suivant



 

Here is a short report of this "Street Eliminator" that took place in Bitburg on the weekend of May 30 & June 1, 2014
(http://1on1-motorsports.de)

Sorry, the pictures are not numerous ... but it is difficult to ride and enjoy the meeting ...
But you will nonetheless a very small sample of cool things that you come across on the track at such meeting
(but for fans of the genre, there really were many more things to see ...)

and some video to comfort the absent ...

Very good start for Pat and his '58 beetle ... which run with NOS this weekend
and as the best time of the weekend ... a 10.615 at 1/4th mile

Next week we talk about Wild VW Drag Day which took place at Clastres (FR) the following weekend




12/06/2014

VW Tech 69, en stock ...

 

vw tech, en stock, vw, volkswagen, pat vw shop, nivelles, 69, magazine, ancien numéro, Riverside Motors, Econo Parts,

Le numéro 69 du VW Tech est sorti et il est en stock chez nous ...
Rempli d'articles techniques qui vous permettront de comprendre le fonctionnement et de travailler sur votre VW.


Nous sommes revendeur du magazine depuis des années ... et avons de nombreux anciens numéros en stock ...
Donc, s'il vous en manque un ... n'hésitez pas ... vous savez où le trouver !

vous trouverez aussi VW Tech sur le Web : http://www.vwtech-magazine.fr
et sur facebook : http://www.facebook.com/?ref=logo#!/VWTech.magazine

 

 

 

Issue 69 of VW Tech is out, and we have it in stock...

We are resseller of the magazine for years ... and have many back issues in stock ...
So if you miss one ...

You will also find VW Tech on Web: http://www.vwtech-magazine.fr/
and on facebook: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/VWTech.magazine

01/06/2014

Just another aircooled flat 6 Porsche on the dyno ...

 

Vintage car, Race car, pat vw shop, dyno, dynotest, dyno test, porsche, 911, rsr, rsr clone, rsr replica, aircooled, autodyn 30, passage au banc

Dernière "Aircooled Car" passée au banc cette semaine ...
Ce n'est pas la première 911 qui passe sur ces rouleaux, mais celle ci méritait bien d'apparaitre ici
Car une RSR verte (même une réplica) cela rend vraiment bien ...  
( Personnellement ... entre vert et orange, j'aurais du mal à choisir ... )

 

 


Last "aircooled car" went to pass on the Pat's dyno this saturday
Its not the first 911 that passes over these rollers, but this one deserved to appear here
Because a green RSR (even replica) that looks really good ... 
( Personally ... between green and orange, i would have a hard time choosing ... )

See you soon for the next "Dyno" episode ...